מינוי מפיצים בחברות תוכנה וסטרטאפים בתחום ה B2B נפוץ למדי. במאמר קודם, מנינו את 5 הטעויות ההרסניות של סטרטאפים וחברות תוכנה B2B באיתור וגיוס מפיצים בחו”ל.
ראינו שאחת מהטעויות השכיחות נובעת מהגישה של החברות, לפיה די שימצאו מפיץ טוב והוא כבר יעשה את העבודה של פריצה לשוק היעד עבור החברה.
גישה זו אינה לוקחת בחשבון את נקודת הראות של המפיץ, החושש מלקחת סיכונים (במיוחד בהחדרה של מוצר חדש) ומהקושי במכירת המוצר.
הסרטון שבקישור למטה של חברת התוכנה B2B בשם Centage , לה פתרון בתחום ניהול ותכנון תקציב בארגונים, נותן הצצה לעולמם של המפיצים וכיצד עשית עסקים עם חברתכם, נתפשת בעיניהם.
אנו לומדים, שמעבר לנושא הרווחיות, המפיצים יודעים להעריך תכניות שיווק לשותפים, שנועדו לתמוך בהם ולהקל עליהם את תהליך המכירה והכוללים בין היתר webinars, סרטונים, case studies ומדורים באתר החברה.
המפיצים גם מחפשים לעבוד עם חברה בעלת סטנדרטים גבוהים: דיוק, מקצועיות, מהירות והגינות עסקית. בהקשר זה, רצוי לזכור שבתהליך גיוס המפיצים לא רק אתם בוחנים את השותף אלא הוא גם מנסה להעריך אתכם ואת קלות עשיית העסקים עמכם.
כפי שמתאר הסרטון, קיצור משך המכירה, הכנת כלי שיווק ומכירות לשרות המפיצים והורדת הסיכון ע”י המחשה, שמדובר במוצר שעובד טוב ולקוחות מרוצים ממנו – כל אלו יחד עם התנהלות של חברה גלובלית בעלת סטנדרטים גבוהים – מהווים את תשתית השיווק הבינלאומי שתעזור לכם להיות אטרקטיביים יותר עבור מפיצים פוטנציאלים ולסייע למפיצים הקיימים להגיע בקלות למכירות מהירות.