17 אתרי הביקורות והשוואה בתחום התוכנה B2B שפספסתם

B2B Software review and directory websites

מהם ה Industry Directories ?

יותר ויותר לקוחות B2B (68% לפי מחקר של Forrester ) מעדיפים ללמוד על המוצרים ולבדוק אותם באופן עצמאי ובאונליין, מאשר לשוחח עם אנשי מכירות.

עם הריבוי של פתרונות תוכנה B2B, הלקוחות מתקשים בבחירתם של המוצרים המתאימים להם ביותר. כתוצאה מכך, קמו בשנים האחרונות אתרים רבים המשווים בין המוצרים ונותנים חוות דעת וביקורות. אתרים אלו גם מתחרים בין עצמן והם חלק משוק שניתן לכנותו ה Choice Industry.

לתחום זה מצטרף הנושא של references – המלצות מלקוחות וממליצים אחרים, שהינו קריטי במכירות B2B, לכן, לא פלא שאתרים עם חוות דעת של משתמשים ומומחים על המוצרים צוברים פופולריות.

ברוב האתרים מסוג זה, רישום ההחברה או המוצר הינו בחינם, אך הם מציעים רישום ממומן עם בולטות, שנותן יתרון ביחס למתחרים. בנוסף הם מציעים מגוון ערוצי פרסום וחשיפה נוספים וכן אפשרות לבקש מלקוחות להעלות חוות דעת וביקורות (reviews).

אתרים אלה מהווים מקור מידע עשיר וחשוב על ספקים, מוצרים, הקטגוריות אליהן משויכים המוצרים, מאמרים מקצועיים וחוות דעת של משתמשים ומומחים. אתרים אלו לרוב עולים ראשונים במנועי החיפוש ולכן יש חשיבות לנוכחות של חברות תוכנה B2B בהן.

מהן התועלת של ה – Industry directories ?

א. ידע ומידע – באתרים אלו מידע עשיר, שיסייע לך בביצוע מחקר שוק לצרכי תכנון  אסטרטגיית ה Go To Market  ולאסוף  מודיעין  תחרותי כגון:

  • הכרת קטגוריות המוצרים השונות ובסיווג המוצר שלך לקטגוריות הפתרונות המתאימה
  • מי המתחרים בתחום / קטגוריה שלך
  • סקירות שוק ומוצרים ומדריכי קניה, מהם ניתן ללמוד כיצד מומלץ לחברה לרכוש מוצר בתחום
  • השוואה בין מוצרים ומתחרים – ברמת החברה ורמת המוצר
  • מחירי מתחרים
  • מה לקוחות אומרים על המתחרים
  • מה מומחים אומרים על המתחרים
  • דירוגים של מתחרים ומיפוי שלהם בשוק
  • מידע על השקעות

ב. חשיפה, פרסום וחיזוק המותג

 האתרים האלו יכולים להיות חלק מערוצי השיווק שלך לדוגמא:

  • הרישום בהם (לרוב בחינם), מסמן אותך כשחקן פעיל בשוק
  • רישום ממומן- מסייע במיצוב שלך כשחקן בולט או מוביל
  • תנועה לאתר שלך –אתרים אלו מושכים תנועה רבה מאד והם יכולים להביא תנועה לאתר שלך
  • תרומה ל SEO שלך מבחינת בניית קישורים נכנסים
  • כלי לאיסוף חוות דעת מהלקוחות שלך והקניית ביטחון שאתה ספק מומלץ ללקוחות פוטנציאלים
  • מגוון ערוצי שיווק:

    • Pay Per Click – לפיו משלמים על כל קליק שמוביל לאתר שלך
    • Pay Per Lead – לפיו משלמים על כל ליד שהאתר שולח לך ושעבר qualification  
    • גישה לכלי אנליטיקה וכלים לניתוח תנועת מבקרים
    • הזמנת סקירה של מומחה
    • הופעה בסקירה ענפית ובמאמרים מסוג " List of Top 20 CRM Software" או  קבלת הכרה ( Award ) כדוגמת:

מהם האתרים המובילים לתחום התוכנה B2B ומה מאפיין כל אחד מהם?

מי הם האתרים המובילים?  במה המיקוד שלהם ומה מייחד אותם? מהם השירותים שהם מציעים? וכיצד תוכלו להנות מהשימוש או מהנוכחות בהם?

Capterra

אחד מהאתרים הראשונים והיותר פופולריים בתחום. כיום מהווה חלק מה Digital Markets Insights של גרטנר (לא מכון גרטנר של הקורונה אלא חברת המחקר והאנליסטים המובילה בעולם בתחום ה IT ….).

האתר עשיר ומגוון מאד ובו כ 700  קטגוריות פתרונות. קיים מידע מעמיק על המוצרים לפי פונקציונליות ותכונות, דרוגים וביקורות של משתמשים (מה אהבו ומה לא אהבו).כמו כן, יש בו מדריכי רכישה, בלוג ומאמרים.

ניתן לבצע רישום בחינם או להנות מפרסום בתשלום שמאפשר קישור ישר לאתר שלכם (להבדיל מלפרופיל שלכם בפורטל עצמו) או פרסום PPC לפיו משלמים על קליקים –  בעלות לקליק של לפחות 2 דולר וכן לקבל דוחות על הקמפיין.

קיים  מנגנון יפה לאיסוף ביקורות (reviews) מלקוחות.

Software Advice

מדריך ותיק שאף הוא חלק מ Gartner Digital Markets Insights.

הפורטל מתאפיין בשרות הלידים שלו. הפורטל יוצר קשר עם לקוחות המגיעים לאתר ומבקשים סיוע בבחירת ספק. בשל כך, מדובר בלידים בשלב די מתקדם, כאלו שככל הנראה בשלב של רכישה. על סמך ראיון טלפוני של הפורטל מול הלקוח ותהליך של lead qualification ,הפורטל שולח לידים חמים לספקים הרלוונטיים הרשומים לשרות. הספק משלם תשלום פר כל ליד ובמקביל נשלח מייל המלצה ללקוח עם רשימת הספקים המומלצים.   התהליך נראה כך:

G2

מעבר לקטגוריות השונות של מוצרים וחוות דעת של לקוחות ורישום פרופיל בחינם, הפורטל מציע גם שרותי שיווק שונים ובהם יעוץ, שיווק inbound ו outbound ועוד.

הם מספקים כלים בהם ניתן ללמוד מי החברות שהתעניינו במוצרים, קטגוריה או מתחרים שלך

אחד הדברים המייחדים אותם הוא ה Competitors Grid, שפותח על בסיס מערכת ניקוד ומציג ומדרג את המתחרים על פני דיאגרמה שציר ה X  שלה הוא רמת שביעות רצון הלקוחות וציר ה Y מידת הנוכחות בשוק:

Finance Online

המייחד פורטל זה הוא הפוקוס בתחום של פתרונות פיננסיים – כך שאם הפתרון שלכם נמנה על מוצרים אלו, זה המקום שלכם להיות בו.

הפורטל כולל מערך של ביקורות ע"י מומחים בתחומי הטכנולוגיה וה SaaS.

המידע על המוצרים, הביקורות והדרוגים מוצגים  בצורה ברורה, מפורטת וברת השוואה למוצרים אחרים.

יש להן מנגנון ניקוד ייחודי עבור הקונים המדרג ומשקלל את רמת שביעות הרצון של הלקוחות. הדירוג מתבצע לפי פרמטרים שונים, שאינם קשורים רק לפונקציונליות של המוצר עצמו, אלא לדברים לא פחות חשובים כמו: אינטגרציה למערכות אחרות, אבטחת מידע, שרות לקוחות, תמיכה בניידים ועוד:

. כך נראה הניקוד הסופי המתבסס על ביקורות משתמשים, הערות ודעות ברחבי הרשת ובמדיה החברתית:

הם מציעים מכוון שירותים בתשלום ובכלל:

  • הזמת ביקורת ע"י הספק ומתו תו איכות
  • Lead generation
  • פרסום תכנים ומאמרים על המוצר

Software Suggest

מעבר לרישום חינמי של פרופיל חברה, אינדקס זה מציע מגוון שרותים בתשלום:

  • רישום פרימיום
  • שרות Pay Per Click
  • שרות לידים – לפיו משלמים רק על לידים שמלאו את השאלון שלהם
  • Drip Campaigns
  • SMS
  • פרסום באנר באתר שלנם

GetApp

גם הם חלק מ Gartner Digital Markets Insights.

הקטגוריות מאד מסודרות ומוצגות באופן אלגנטי:

יש להם מנוע המלצות המאפשר לבצע חיפושים לפי פונקציונליות וטווחי מחירים ולסנן את התוצאות לפי הצרכים האינדיבידואלים של המחפש.

Comparitech

פורטל זה דווקא יותר ממוקד בצרכנים ומבחינה גיאוגרפית בארה"ב ובאנגליה –  אולם עשוי להיות רלוונטי גם ללקוחות קטנים.

יש להם צוות של כל 30 חוקרים, כותבים, עורכים ומפתחים שמכסה ואף בודק בפועל מוצרים בתחומים של VPN, ניהול סיסמאות, ID theft protection, אנטי-וירוס (עדיין לא לקורונה…), ספקי אינטרנט ו Streaming.

הניתוח והשוואות שהם מציגים מעמיקים:

Crunchbase

זהו פורטל בעל אופי שונה וממוקד בהשקעות וגיוסים. יש בו מידע מצויין על חברות כמו סבבי גיוס, ממי ומתי גיסו, מחזורי מכירות, תערוכות שהשתתפו, אתרים שהם רשומים בהם וכן חדשות על גיוסים. אם אתם בעניין של לגייס, האתר רלוונטי לכם.

יש אפשרות לרישום פרופיל חברה חינמי. וכן יש להם שרות בתשלום, Crunchbase Pro , שבאמצעותו אפשר לבצע חיפושים מתקדמים, לקבל התרעות אישיות, תרשימי נתונים  ולייצא נתונים ועוד – כל זאת ללא קבלת פרסומות.

Featured customers

המייחד אתר זה הוא שהוא כולל רשימה של חברות שמפתחות תוכנה וגם ספקי שרותי IT. על כן הוא יכול להיות כלי יעיל לאיתור שותפים עסקיים בתחום ה IT.

האתר המשלב מידע מגוון על חברות ובכללם דרוגים, case studies, סרטונים ועוד. הוא כולל דוחות של ניתוחי מתחרים וכאלו שנבחרו וכן הצגת תעודת הכרה (award) ו.

בנוסף, הם מציעים מגוון שירותי שיווק וחשיפה מועדפים:

Techjockey

אחד הדברים המייחדים פורטל זה שהוא כולל חומרה.

בנוסף אפשר דרך האתר לבצע רכישה אונליין של התוכנה ולכן פעמים רבות מוצגים המחירים.– אם כי לא בהכרח יתאים לכל סוג של תוכנה.

הם למעשה מספקים שרות התייעצות עם מומחה שיעזור ללקוחות בהשוואה ובבחירת המוצר המתאים שלאחריו הלקוח יוכל לבצע רכישה באתר שלהם.

כמו כן, הם מציעים שרותי פרסום בתשלום ובהם באנרים, הצגת סיפורי לקוחות , מאמרים על מוצרים ועוד.

TrustRadius

מציעים רישום פרופיל חברה רגיל חינם

הייחוד שלהם הוא ברמת הוולידציה של ה reviews שהם עושים, בו הם ומוודאים שמדובר בלקוח אמיתי והם דווקא מתגאים בכך שאין אופציות ממומנות –  כך שרק הטובים מקודמים באופן טבעי.

SaaSGenius

אתר המתמחה בתחום ה SaaS.

עורכי האתר נותנים חוות דעת וציונים אך גם מאפשרים למשתמשים, החברות ומומחים לציין מה הם אוהבים ומה לא. המידע על המוצרים מאד מעמיק.

ספקים יכולים לרשום את מוצריהם ללא תשלום.

בחוות הדעת רואים את תמונת הפרופיל לינקדאין של נותן חוות הדעת – כך שאפשר להתרשם שמדובר באדם אמיתי

היתרונות וחסרונות של המוצרים מפורטים יפה וישנה השוואה ברורה בין המוצרים על סמך סינון קריטריונים לפי צרכי המשתמש.

הם מציעים בתשלום מגוון שירותים ובכללם: דוחות ואנליטיקה, מיקום מועדף ב directory, קישורים לאתר של הספק, דפי נחיתה ליצירת לידים ויעוץ.

InfoSecurity Magazine

לא מדובר ממש ב directory וכשמו כן הוא, מגזין בתחום אבטחת מידע, המשמש בנוסף כפלטפורמה שיווקית ענפה לאירועים וכנסים, פודקסטים, וובינרים, פרסום, תכנים  מקצועיים, ניוזלטר, E-Reviews , ובין היתר  גם מציג אפשרות לרישום החברה – ולכן כללנו אותו בסקירה זו.

כמובן שאם יש לכם מוצר בתחום אבטחת מידע פלטפורמה זו תהיה רלוונטית יותר עבורכם.

PC and Network Downloads

למעשה אתר ביקורות של פתרונות בתחום ה IT, Network ו Monitoring.

אפשר לפרסם או להזמין עריכת בדיקות וכתיבת חוות דעת מקצועית. הבדיקה היא ממשית ונעשית בסביבה אמיתית או בתנאי מעבדה.

FitSmallBusiness

 הפוקוס של פורטל זה הוא בפתרונות לעסקים קטנים.

הצוות שלהם כולל מומחים ובהם רואי חשבון, סוכני ביטוח, עורכי דין, יועצי הלוואות והשקעה וכן בעלי עסקים קטנים.

למעשה אין זה ממש directory אלא פורטל המספק סקירות בסגנון של 6 Best VoIP Apps for iPhone for 2020 בצורה של סקירת תחום והשוואות.

Technology Advice

פורטל המספק כלי לבחירת מוצרים לפי קטגוריה, ענף ותכונות המוצר – בהתאם לצרכי המשתמש.

באתר מוצגים מגוון דפי מוצרים, case studies, ביקורות או מחקרים עדכניים הניתנים להורדה.

בנוסף, הם נותנים יעוץ חינמי לקונה הפוטנציאלי ממשרדיהם שבארה"ב הכולל רשימת מוצרים מומלצת.

הליד מוצע למכירה במודל של Cost per lead.

יש להן גם שרות הכולל הפצת תכנים ו qualification של הלידים וטיפוחם.

PCMag

 פורטל ומגזין ידוע וותיק בתחום התוכנה והחומרה המספק ביקורות מומחים (ולא של משתמשים).

שיתוף

שיתוף ב facebook
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב twitter
שיתוף ב email

עוד

working with distributors shaking hands as agreement to cooperate
b2b marketing

איך לבחור טריטוריה לשיווק בחברות תוכנה B2B

אחד מהנושאים המאתגרים ביותר בשיווק בין לאומי הוא האופן בו בוחרים באיזה טריטוריה או טריטוריות לחדור ולהתחיל לשווק ולמכור את המוצרים. השאלה הזו מעניינת במיוחד בחברות תוכנה

הצטרף למאגר הידע שלנו

אנו משקיעים הרבה שעות בפיתוח תוכן על סמך הניסיון הרב שלנו , אל תישאר מאחור והירשם למאגר הידע שלנו

האם תרצה להתייעץ בנוגע לאסטרטגית ה go to market שלך?

question mark man

אודות

Beam Global הינה חברת ייעוץ שיווקי ואסטרטגי בראשות אורי עיני, המייעצת לחברות B2B בהיי טק ותוכנה ולסטרטאפים בתחום השיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי והמספקת שרותי ניהול מכירות. Beam (תקרין) שב Beam Global מתייחס לחברות, שגם אם הן קטנות ולא מוכרות, יכולות להתחרות בהצלחה בחברות בינלאומיות גדולות ע”י קבלת חשיפה בינ”ל והקרנה של תדמית של חברה גלובלית ומבטיחה עם פוטנציאל להפוך למובילה בתחומה

Copyright 2020 – Beam Global Website by Asia