בשוק התחרותי של היום, חברות תוכנה ו SaaS בעולמות הB2B המחפשות להתרחב גלובלית צריכות לבנות את אמינותן בקרב לקוחות פוטנציאליים, ולחנכם ולמצב את עצמן כמומחיות בתחומן. וובינרים מציעים דרך יעילה להשיג מטרות אלו. בין אם אתם משיקים מוצר חדש או חולקים תובנות מהענף, וובינרים מספקים הזדמנות ייחודית להתחבר עם הקהל שלכם באופן משמעות, חי וישיר.
Beam Global מלווה רבות מחברות התוכנה ה B2B בהתרחבות הגלובלית שלהן, ובמאמר זה, נבחן כיצד וובינרים יכולים לעזור לכם בביסוס הסמכות המקצועית שלכם, יצירת לידים, ושדרוג יכולות השיווק שלכם במסע שלכם להצלחה בשווקים הגלובליים.
החשיבות של וובינרים לצמיחה גלובלית
- ביסוס הסמכות המקצועית שלכם כמובילי דעה
התרחבות לשווקים חדשים דורשת אמינות ומומחיות. ארגון וובינר מספק לכם פלטפורמה להציג את הידע המקצועי שלכם, לטפל באתגרים מרכזיים בענף שלכם ולמצב אתכם והמותג שלכם כמובילים, מומחים ואמינים. הטבע האינטראקטיבי של וובינרים מאפשר לכם ליצור קשר ישיר עם קהל היעד, לענות לשאלות שלהם בזמן אמת ולבנות אמון.
- יצירת לידים איכותיים
וובינרים נוטים למשוך קהל בעל מעורבות גבוהה יותר, שכן הנרשמים כבר מראים עניין בתחום או בפתרון שלכם. כך נוצרת סביבה אידיאלית לטיפוח לידים ולהכוונתם בהמשך משפך המכירות. משתתפים, שכבר יצרו אינטראקציה עם המותג שלכם, נוטים יותר להפוך ללקוחות.
- שיפור יכולות השיווק
עבור חברות עם יכולות שיווק בינ"ל פחות מפותחות, קידום וובינר הוא הזדמנות מצויינת לשפר יכולות אלו. הצורך להניע אנשים להירשם כדי שיהיו משתתפים רבים בוובינר מחייב חיפוש נושאים מעניינים, להעמיק את המומחיות שלכם, לחדד מסרים ולבדוק ערוצי שיווק שונים ולהתנסות בקידום אירוע עם תאריך יעד מחייב. "תרגיל" זה משפר ומשדרג את הכישורים השיווקיים שלכם, שיבואו לידי ביטוי גם בפעולות שנועדות לקדם ישירות את המוצרים והשירותים שלכם.
היתרונות של וובינרים לחברות תוכנה ו B2B SaaS
- ערוץ שיווק חסכוני
ללא צורך במקומות פיזיים או בנסיעות, וובינרים מאפשרים לכם להגיע לקהל גלובלי בעלות נמוכה בהרבה. תוכלו להתחבר בקלות ללקוחות פוטנציאליים, שותפים ומוביל דיעה אחרים ברחבי העולם, ללא מגבלות גיאוגרפיות ובעלויות סבירות ולהציג את הרעיונות שלכם ואף להדגים את המוצר.
- מדידת החזר השקעה
וובינרים מספקים מדדים ברורים על כמות הנרשמים, נוכחות, מעורבות הקהל, ואלו ערוצי שיווק עבדו לכם. הדבר מאפשר לכם למדוד את האפקטיביות של האירוע, לחדד את הגישה לוובינרים עתידיים ולהפיק תובנות שניתן ליישם ישירות באסטרטגיית השיווק שלכם. קרוב לוודאי שערוצים שהיו יעילים בקידום הוובינר יהיה גם אפקטיביים בקידום המוצר עצמו.
- תוכן לשימוש חוזר
אחד היתרונות הגדולים של וובינרים הוא שניתן להקליט אותם לעשות בהם שימוש חוזר כתוכן איכותי במגוון פורמטים. ניתן לשתף את ההקלטה באתר שלכם, ברשתות חברתיות או לשלוח אותה במיילים למשתתפים או לנרשמים ובהמשך לכלל הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. קטעים מרכזיים יכולים להפוך לפוסטים בבלוגים, infographics או סרטוני פרומו, למיקסום השימוש החוזר בתוכן.
- טיפוח לידים וחינוך
וובינרים מציעים את הסביבה המושלמת לחינוך לקוחות פוטנציאליים ולהעברת מסרים. באמצעות הצגה מעמיקה של תכונות המוצר שלכם או אף הדגמתו, הצגת case studies או מגמות בתעשייה, תוכלו להוביל לקוחות פוטנציאליים במסע הרכישה שלהם, על ידי מתן מידע רלוונטי המסייע בקבלת החלטות מושכלות.
טיפים לעריכת וובינרים אפקטיביים
- כיוונו את התוכן לקהל היעד הנכון
וודאו שהתוכן של הוובינר רלוונטי מאוד לאתגרים ולנקודות הכאב של הקהל שלכם. חשוב גם שהתוכן יהיה מקצועי ומועיל לקהל ולא רק בעל אופי מסחרי תוך מיקוד במוצר. ניתן לשלב אלמנטים מקצועיים כלליים תוך המחשתם באמצעות הצגת או הדגמת הפתרון שלכם.
- הביאו מומחה כמרצה חיצוני
אחת הדרכים הטובות ביותר להוסיף ערך לוובינר שלכם היא על ידי הזמנת מוביל דיעה ומומחה ענפי חיצוני כמרצה אורח או אף כמרצה העיקרי. באופן זה האירוע יצור עניין גדול יותר ולא יתמקד רק בצוות שלכם או בהדגמת המוצר שלכם. שילוב מומחה מעלה את הערך של הוובינר ומושך קהל רחב יותר, מאחר שאנשים ירצו ללמוד ממובילי דעה בתעשייה. בנוסף, קהל העוקבים של המומחה עשוי גם להיחשף לוובינר ולהירשם אליו.
- תכנון מדוקדק ותרגולים חוזרים
וובינר מוצלח דורש תכנון מעמיק ותרגול רב. הכינו היטב את מבנה וסדר האירוע, תרגלו הוובינר פעמים רבות ובצעו בדיקות טכניות כדי להבטיח שהכל יתבצע בצורה חלקה. התרגול צריך להתייחס הן לצד המקצועי של התוכן והמצגות והן לכל המעטפת של האירוע ולזרימתו.
- יצירת מעורבות אינטראקטיבית
הגבירו את המעורבות של הקהל באמצעות שאלות ותשובות בזמן אמת, סקרים או משובים. כדי שהמשתתפים יתמידו עד לסיום הוובינר, שקלו להציע הגרלה או פעילות אינטראקטיבית אחרת. לדוגמה, תוכלו להכריז על פרס שיוגרל בסיום הוובינר, מה שיעודד את המשתתפים להישאר לאורך כל האירוע.
- קידמו את הוובינר בצורה אפקטיבית
גם וובינר שהוא בחינם צריך להתאמץ ולקדם. הקידום הוא קריטי להצלחתו של כל וובינר. השתמשו בתמהיל של שיווק במייל, רשתות חברתיות, שיתופי פעולה עם מומחים ומובילי דיעה בתעשייה וקמפיינים ממוקדים כדי לוודא שקהל היעד שלכם מודע לאירוע. עודדו את הנרשמים לשתף את האירוע ברשתות שלהם כדי למקסם את כמות הנרשמים.
- מעקב וטיפוח לידים
לאחר הוובינר, חשוב לעשות follow-up אחרי המשתתפים. שלחו להם הקלטה של הוובינר, מידע או חומרים נוספים קשורים או הצעה מיוחדת להמשך, כמו תיאום דמו אישי או רישום לניסיון חינמי. מעקב מותאם אישית יכול לשפר משמעותית את הסיכוי להמיר את המשתתפים ללקוחות משלמים.
סיכום
עבור חברות תוכנה ו SaaS ו- B2B שמטרתן להתרחב גלובלית, וובינרים מציעים דרך עוצמתית לבסס סמכות מקצועית, לייצר לידים ולשפר טקטיקת שיווק. הם מחייבים חברות לשדרג את יכולות השיווק שלהן, מספקים פלטפורמה להדרכה מקצועית והדגמת המוצר ומאפשרים יצירת קשר ישיר ומשמעותי עם קהל גלובלי.
ב Beam Global אנחנו מתמחים בליווי חברות תוכנה B2B להתרחבות לשווקים חדשים. בין אם אתם מחפשים להשתמש בוובינרים כחלק מאסטרטגיית הצמיחה הגלובלית שלכם או זקוקים להכוונה בנושאים שיווקיים נוספים, אנחנו כאן כדי לעזור לכם להצליח בזירה העולמית. צרו קשר כדי ללמוד כיצד נוכל לעזור לכם להרחיב את העסק שלכם ברחבי העולם.