סקר שהתפרסם ב Geektime ב http://www.geektime.co.il/top-10-reasons-startups-fail/?utm_source=activetrail&utm_medium=email&utm_campaign=Newsletter-14-05-16 מונה את הסיבות המובילות לכך שסטרטאפים נכשלים.
מעיון ראשוני נראה ש”שיווק גרוע” אחראי רק ל 15% מהמקרים ואולם הסתכלות מעמיקה בסיבות הנוספות (בסוגריים % המשיבים שמנו סיבה זו) מגלה תמונה מדאיגה יותר:
– “בנינו מוצר וחיפשנו בעיה” (42%) – תופעה שמאד בולטת בסטרטאפים בישראל, בעלי יכולות טכנולוגיות גבוהות ואולם חסרות ראיה שיווקית שבראשה הגדרה למי מיועד המוצר ואיזה בעיה או תועלת ברורה המוצר מביא ללקוחות אלו.
– “התעלמנו מהפידבק של המשתמשים” (14%) – פידבקים מלקוחות הכרחיים על מנת לשפר את המוצר. הגדרת המוצר ותכולתו הם חלק בלתי נפרד מתמהיל השיווק הבינלאומי.
– “יש לנו מוצר, עכשיו צריך למצוא מודל עסקי” (17%)- תכנית שיווקית מגדירה בין היתר את המודל העסקי שבאמצעותו הערך של המוצר או השרות מגיע ללקוח. זוהי בעיה שיווקית.
– “היו לנו בעיות בתימחור” (18%) – תמחור הוא חלק מתמהיל השיווק שבתכנית השיווקית. כשמבינים את השוק, אופי הלקוחות הספציפיים שלך והמתחרים, ניתן לתמחר כהלכה.
– המתחרים עשו עבודה טובה יותר” (19%) – אלו היו בודקים מראש אלו מתחרים יש היו יכולים לכוון את המוצר לסוגי לקוחות או לפונקציונליות שאינה מכוסה ע”י הלקוחות. זהו חלק מתהליך בדיקת השוק ובנית ה USP ( Unique Selling Proposition ).
אם נסכום את כל הסעיפים יחדיו נגלה שכישלון בשיווק הוא הסיבה המרכזית והראשונה לסגירה של סטרטאפים.
תכנית שיווק בינלאומית, עשויה לחסוך מפח נפש (וכיס) זה.