האם שותפים עסקיים ומפיצים צריכים לדווח לחברות תוכנה ו SaaS  על פעילויות ומשפך המכירות?

channel partners

בוובינר שקיימנו לאחרונה עם חברות תוכנה ו SaaS בתחום ה B2B מכל רחבי העולם בנושא המסע עם שותפים עסקיים לשווקים בינ"ל, ביקשנו מהמשתתפים לענות על השאלה האם וכיצד השותפים העסקיים שלהם ( קרי channel partners  כדוגמת מפיצים, ריסלרים ו MSPs ) מדווחים להם על פעילויות המכירה ומשפך המכירות של המוצרים שלהם.

לא הופתענו מכך ש-37% עדיין עושים זאת באמצעות אקסל, אבל לא ציפינו לכך שרק 15% יציינו שהשותפים העסקיים שלהם לא מדווחים להם כלל:

זו היתה הפתעה לטובה. טובה מדי…

בחינה מעמיקה יותר העלתה את הממצאים הבאים:

הוובינר שלנו כלל שתי קבוצות של שאלות. בראשונה שאלנו כמה שותפים עסקיים יש לכל חברה ובנוסף מהם האתגרים העומדים בפניהם בהקשר לאיתור וניהול השותפים – שאלות שקל מאוד לענות עליהן.

עם זאת, כאשר עברנו לעניין דיווחי המפיצים ושאלנו האם אלו מדווחים להם על פעילויות המכירה וכיצד, נושא מעט רגיש בתחום ניהול ערוצי מכירה בינ"ל, נמנעו רבים מהמשתתפים מלהתייחס לנושא מאתגר זה ובחרו שלא להשיב על השאלה.

כאשר אנו מנסים לנרמל את הנתונים, בהנחה שאלו שבחרו שלא להשיב על השאלה, עשו זאת מכיוון שהשותפים העסקיים שלהם אינם מדווחים להם כלל, הגענו לממצאים הבאים:

ב 56% מהמקרים השותפים לא מדווחים כלל.

אנו מאמינים שדיווחים מצד השותפים העסקיים על פעילויות ומשפך המכירות שלהם הם חלק בלתי נפרד מתקשורת בריאה בין חברות SaaS ו-ISVs ( Independent  Software Vendors ) בתחום ה B2B  והשותפים שלהם. זהו אלמנט אחד במערכת יחסים מורכבת שבה כל צד צריך להבין את הצרכים של הצד השני. ספק תוכנה שלא יודע מה קורה בשווקים הגלובליים שלו ואיך השותפים מתקדמים במכירות של המוצרים שלהם, לא יוכל לתמוך בהם, לספק להם תובנות וטיפים איך להתמודד עם אתגרי מכירה שונים ולמעשה מותיר את סיכויי ההצלחה שלהם בשווקים הבינ"ל למזל בלבד.

שיתוף

עוד

הצטרף למאגר הידע שלנו

אנו משקיעים הרבה שעות בפיתוח תוכן על סמך הניסיון הרב שלנו , אל תישאר מאחור והירשם למאגר הידע שלנו

האם תרצה להתייעץ בנוגע לאסטרטגית ה go to market שלך?

question mark man

אודות

Beam Global הינה חברת ייעוץ שיווקי ואסטרטגי בראשות אורי עיני, המייעצת לחברות B2B בהיי טק ותוכנה ולסטרטאפים בתחום השיווק, מכירות ופיתוח עסקי בינלאומי והמספקת שרותי ניהול מכירות. Beam (תקרין) שב Beam Global מתייחס לחברות, שגם אם הן קטנות ולא מוכרות, יכולות להתחרות בהצלחה בחברות בינלאומיות גדולות ע”י קבלת חשיפה בינ”ל והקרנה של תדמית של חברה גלובלית ומבטיחה עם פוטנציאל להפוך למובילה בתחומה

Copyright 2024 – Beam Global Website by Asia

GET IN TOUCH

ori ainy

צור קשר