שאלות נפוצות
יש לנו תשובות מעולות
זוהי שאלה מורכבת, שהתשובה עליה צריכה להינתן בתכנית האסטרטגית
וה שיווקית .
יש יתרון בשלבים הראשונים של חדירה לשווקים חדשים בעבודה ישירה וקבלת פידבקים ישירם מהלקוחות ופיתוח מיומנויות המכירה שלך והצוות, אולם הסיוע של שותף מקומי עם משרד מקומי ורשת קשרים, לחברה זרה ובלתי ידוע, הוא לעתים בלתי נמנע.
כל עוד זה תלוי בך הרי שרצוי שלא להסכים לכך, אלא אם כן אין לך כל ברירה או חלופה אחרת והשותף הכין והגיש לך תכנית, המפרטת כיצד הוא יכסה את כל הטריטוריה והשוק שלו והינו מוכן להתחייב ואף לשלם מראש עבור היקף מינימלי של מכירות.
ברירת המחדל היא לרוב זו בה לכל טריטוריה יש את ה channel partners שלה, אלא אם כן מדובר בשותף הפועל ברמה הגלובלית או כזה שכבר לפחות הוכיח שהוא מצליח למכור את המוצרים שלך בטריטוריה שלו.
בתחום התוכנה B2B שיעור העמלות מרישיונות לשותפים עסקיים נע בין 20% ל 50%, ובהתאם לרמת האחריות והפונקציות שהשותף נדרש ומסכים למלא עם מוצריך. יחד עם זאת, אין חוקים בעניין והעמלות שנקבעות תלויות במספר פרמטרים ובכללם מה עוצמתה של ה Unique Selling Proposition שלך.